ویدئو پروژکتور BenQ (ویدئو پروژکتور کلاسی) مدل BeNQ MS524

benq logoo
(1 customer review)

۳،۲۰۰،۰۰۰ تومان

تکنولوژی ساخت: DLP

وضوح تصویر: 800×600 – SVGA

شدت روشنایی: 3200 انسی لومن

نسبت کنتراست تصویر: 13.000:1

عمر لامپ: 6000 ساعت

درگاه های اتصال: VGA – HDMI – SVIDEO – AUDIO – USB – RS232

گارانتی: 18 ماهه دیتوس

ناموجود

توضیحات

معرفی ویدئو پروژکتور BenQ MS524

ویدئو پروژکتور BenQ MS524 در سال ۲۰۱۴ به عنوان یک ویدئو پروژکتور آموزشی- اداری به بازار عرضه شد. این دستگاه با وجود روشنایی استاندار ۳,۲۰۰ لومن، نسبت تصویر ۴:۳ برای نمایش اسلایدهای پاورپوینت و فایل‌‌های اسناد انتخاب مناسبی است. اگر در تلاش برای هوشمندسازی یا آموزش هوشمند یا اتاق کنفرانس شرکتتان با کمترین هزینه ممکن هستید. خرید ویدئو پروژکتور BenQ MS524 یک خرید مناسب است. چون این دیتا پروژکتور سبک را می‌توانید برای بهره‌وری بیشتر از کلاسی به کلاس دیگر جابه‌جا کنید. برای آشنایی بیشتر با انواع پروژکتورهای تجاری، کلاسی و خانگی به فروشگاه اینترنتی سولاریسم مراجعه کنید. در تهران‌پروژکتور ویژگی‌های دقیق پروژکتورها به همراه قیمت ذکر شده‌اند. که در روند انتخاب بسیار به کارتان می‌آید.

ویدئو پروژکتور بنکیو مدل benq ms524
ویدئو پروژکتور بنکیو مدل benq ms524

انعطاف‌پذیری پخش پروژکتور بنکیو MS524

دیتا پروژکتور بنکیو مدل MS524 برای انعطاف‌پذیری در پخش نسبت به فاصله‌های مختلف از پرده نمایش با بزرگنمایی نوری ۱.۱ برابر چندان قابلیت بالایی ندارد. البته علاوه بر آن، شامل فوکوس دستی، زوم دیجیتال و تصحیح زاویه (تصحیح کیستون) دیجتالی عمودی نیز است.

درگاه‌های اتصالات در پروژکتور BenQ MS524

ویدئو پروژکتور BenQ MS524 از لحاظ پنل درگاهی شامل مجموعه پورت‌های استاندار و کارآمدی است. آنها شامل: دو پورت VGA ورودی، یک پورت خروجی VGA برای مانیتور، یک پورت HDMI، جک RCA برای ویدئو کامپوزیت، یک پورت S-video، ورودی صوتی، یک جک خروجی صوتی و یک پورت سریال RS232 است. البته پورت مینی USB نوع B نیز برای اتصال به کامپیوتر جهت دانلود نرم‌افزارهای موجود در پروژکتور، تعبیه شده است.

بررسی کیفیت تصاویر دیتا در پروژکتور MS524 بنکیو

برای بررسی دقیق‌تر پروژکتور BenQ MS524 از طریق مجموعه تست‌های استاندارد DisplayMate توسط کارشناسان مورد ارزیابی قرار گرفت. تصاویر دیتا به اندازه ۶۰ اینچ (بر طبق محاسبه قطر)، در یک محیط تاریک از فاصله تقریبا ۲ متر با وضوح تصویر و روشنایی خوبی ارائه شد. با اضافه شدن فقط کمی نور در محیط‌، تصاویر همچنان کیفیت خود را حفظ کردند. توجه کنید  که برای نمایش تصاویر روشن در ابعاد بزرگتر، مجبور هستید که فضا را تاریک کنید. با انجام این آزمایش، کیفیت تصاویر دیتا در بنکیو MS524 قابل قبول اعلام شد. بنابراین کاملا برای ارائه در ارائههای اداری یا کلاس درس تضمین می‌شود. برای اطمینان از نمایش جزئیات نیز، کیفیت متن نیز به این صورت اعلام شد; متون سیاه در زمینه سفید تا فونت ۷.۵ و متون سفید در زمینه سیاه تا فونت ۹ خوانا و واضح نمایش شدند.

البته لازم به ذکر است; که در نمایش تصاویر دیتا، در برخی موارد، با نویز پیکسلی جزئی مواجه شدیم که چندان آزار دهنده نبودند. همچنین، از لحاظ تعادل رنگ نیز، در زمینه‌های خاکستری رگه‌هایی از رنگ سبز دیده شد و رنگ‌ها، به خصوص زرد و قرمز از طراوت خوبی برخوردار نبودند. که البته این مورد آخری در پروژکتورهای DLP چیز غیرعادی نیست.

ویدئو پروژکتور بنکیو مدل benq ms524
ویدئو پروژکتور بنکیو مدل benq ms524

تفاوت بارز پروژکتورهای DLP نظیر MS524 با پروژکتورهای LCD

پروژکتورهای مبتنی بر DLP به دلیل عدم توازن در خروجی روشنایی رنگ به نسبت خروجی روشنایی سفید، اگرچه تصاویر بسیار شارپ نمایش داده می‌شوند (پروژکتورهای LCD دارای خروجی روشنایی رنگ و خروجی روشنایی سفید برابری هستند)، ولی آنچنان درخشان نیستند.

مورد دیگر مربوط به روش تولید رنگ در پروژکتورهای DLP است. در تکنولوژی DLP از یک تراشه و چرخ‌رنگ، برای تولید رنگ استفاده می‌شود؛ به همین دلیل معمولا با نویز تصویری به نام اثرات رنگین‌کمانی روبه‌رو هستیم. اثرات رنگین‌کمانی سایه‌هایی از رنگ قرمز-سبز-آبی هستند که در فضاهایی با اشیاء روشن در زمینه‌های تیره بسیار به چشم می‌آیند.
بررسی کیفیت تصاویر ویدئویی در ویدئو پروژکتور BenQ مدل MS524

در بررسی دقیق پروژکتور کلاسی بنکیو MS524 به مرحله ارزیابی تصاویر ویدئویی رسیدیم. کیفیت ویدئویی در این پروژکتور با میزان رزولوشن SVGA و نسبت تصویر ۴:۳ کاملا محدود می‌شود. در نتیجه تصاویر به صورت نویز پیکسلیشن/ Pixelation یا به صورت شطرنجی نمایش می‌شوند. این افت کیفیتی در فضا‌های روشن‌تر وضوح بیشتری دارد. علاوه بر این موارد، با نویز تصویری دیگری یعنی پدیده پوستریزاسیون یا همان کاهش تعداد و تغییر ناگهانی رنگ مواجه می‌شویم. در ضمن، توجه داشته باشید که اثرات رنگین‌کمانی نیز کماکان در تمامی فریم‌ها حضار را همراهی می‌کنند.

با این تفاسیر، اگر می‌خواهید اجرای خوب و باکیفیتی داشته باشید; به نمایش تصاویر دیتا و نهایتا کلیپ‌های کوتاه بسنده کنید. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اثرات رنگین‌کمانی چندان به چشمتان نمی‌آید و برایتان مشکل ساز نیست می‌توانید با این پروژکتور فیلم دیدن و یا حتی گیم زدن را نیزتجربه کنید.

بررسی تخصصی کیفیت صدا در بنکیو MS524

دیتا پروژکتور بنکیو مدل MS524 مجهز به یک اسپیکر ۲ واتی است. این اسپیکر صدای ملایمی تولید می‌کند که در نهایت برای کسانی که در اطراف آن نشسته‌اند جواب می‌دهد. به این منظور، برای داشتن صدای با‌کیفیت و رسا، شرایط برای اتصال اسپیکر جانبی مهیا است.

ویژگی‌های ظاهری پروژکتور بنکیو مدل MS524

پروژکتور MS524 بنکیو، از لحاظ ظاهری همانند سایر محصولات کمپانی بنکیو ساده و شیک است. این پروژکتور با ابعاد ۹x29x22 سانتی‌متری و وزن ۱.۹ کیلو گرم یک ویدئو پروژکتور سبک وزن است که علاوه بر حمل آسان، قابلیت نصب دیواری و سقفی را دارد.
عمر طولانی لامپ تضمین کننده ماندگاری ویدئو پروژکتور BenQ MS524

پروژکتور بنکیو MS524 برای کاهش مصرف انرژی و افزایش ماندگاری لامپ به حالت اقتصادی هوشمند (Smart-Eco) مجهز است. با فعال کردن حالت SmartEco شدت روشنایی لامپ به طور اتوماتیک، براساس نور محیط تنظیم می‌شود. البته در نظر داشته باشید که برای استفاده از حالت اکو حتما باید فضا تاریک باشد; تا تصاویر با روشنایی خوبی ارائه شوند. با فعال کردن حالت اقتصادی علاوه بر اینکه عمر لامپ پروژکتور از ۴,۵۰۰ به ۱۰,۰۰۰ ساعت افزایش می‌یابد. بلکه در مصرف برق نیز تا ۷۰ درصد صرفه‌جویی می‌شود.

درضمن BenQ MS524 برای استفاده بهینه از مصرف برق و کاهش فشار به لامپ، از حالت دیگری به نام EcoBlank پشتیبانی می‌کند. با این شرایط اگر پروژکتور فقط به مدت سه دقیقه بدون سیگنال دریافتی بماند، به صورت خودکار وارد حالت EcoBlank می‌شود.

سایر ویژگی های پروژکتور بنکیو مدل MS524

پروژکتور تجاری BenQ MS524 با سازگاری پخش محتوا از Blue-ray پِلیر و همچنین کامپیوترها، قادر به پخش محتوای سه بعدی است. اما تنها مشکلی که وجود دارد این است که عینک سه بعدی active shutter به همراه پروژکتور ارائه نمی‌شود. بنابراین حتی خرید عینک سه‌بعدی با تخفیف از فروشگاه‌های اینترنتی، می‌تواند بیشتر از خود پروژکتور هزینه بردارد.
خرید ویدئو پروژکتور BenQ MS524 از فروشگاه تهران‌پروژکتور

پروژکتور BenQ MS524 با میزان روشنایی ۳,۲۰۰ لومن، کنتراست ۱۳.۰۰۰:۱، نسبت تصویر ۴:۳ یک دیتا پروژکتور رده متوسط است. از آنجاییکه این پروژکتور قیمت اولیه ارزان و به تناسب لامپ ماندگاری دارد، هزینه‌های جانبی آن نیز به حداقل می‌رسد. خرید پروژکتور بنکیو مدل MS524 خرید یک پروژکتور مقرون به صرفه است. در ضمن به عنوان یک دیتا پروژکتور معمولی هیچ کمبود و نقصی ندارد. همانطور که در متن به آن اشاره شد در نمایش تصاویر دیتا عالی بوده و به اسپیکر داخلی نیز مجهز است.

برای آشنایی بیشتر با انواع پروژکتورهای تجاری، اداری، خانگی و صنعتی به فروشگاه اینترنتی تهران‌پروژکتور مراجعه کنید. در این فروشگاه اینترنتی، ویژگی‌های پروژکتورها با تمامی مزیت‌ها و عیوب خیلی دقیق به کاربران ارائه می‌شود تا خریدی عالی داشته باشند.

برچسب‌های مرتبط با ویدئو پروژکتور Benq:

ویدئو پروژکتور benq ht2550
ویدئو پروژکتور benq ms506
ویدئو پروژکتور benq ms527
ویدئو پروژکتور benq mx528
ویدئو پروژکتور benq mx611
ویدئو پروژکتور w96

توضیحات تکمیلی

برند

بنکیو

ابعاد

222*95*283 میلی متر

وزن

1.9 کیلوگرم

نوع کاربری

کلاسی

تکنولوژی ساخت

DLP

شدت روشنایی / Brightness

3200 انسی لومن

رزولوشن/ Resolution

SVGA – 800*600 dpi

کنتراست/ Contrast

13,000:1

عمر لامپ / Lamp Life

4500 ساعت

عمر لامپ اقتصادی/Eco Lamp Life

10000 ساعت

نسبت نمایش / Aspect Ratio

4:3

اندازه تصویر

30 تا 300 اینچ

ورودی VGA

✔️

خروجی VGA

✔️

ورودی HDMI

✔️

ورودی MHL

ورودی AUDIO

✔️

خروجی AUDIO

✔️

ورودی S-VIDEO

ورودی VIDEO

✔️

ورودی LAN

درگاه USB - A

درگاه USB - B

✔️

درگاه RS232

سه بعدی – 3D

3D-READY

وایرلس

اختیاری با تهیه دانگل وایرلس

اسپیکر

دارد – 2W

تصحیح حالت ذوزنقه ای

40-/+ درجه عمودی

پرده نمایش با عرض 180 (89 اینچ)

3.5 متر

پرده نمایش با عرض 200 (98 اینچ)

3.9 متر

پرده نمایش با عرض 250 (113 اینچ)

4.9 متر

پرده نمایش با عرض 300 (136 اینچ)

5.8 متر

1 review for ویدئو پروژکتور BenQ (ویدئو پروژکتور کلاسی) مدل BeNQ MS524

  1. علی شفیعی

    برای مشاوره جهت خرید و دریافت اطلاعات تکمیلی با ما تماس بگیرید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *