ال ای دی وال یا ویدئو وال کدام برای پروژه شما مناسب تر است؟

امروزه گزینه‌ای دیگری در کنار ویدئو وال (VIDEO LCD WALLl) که نوعی پیشرفته و محبوب در میان مانیتورهای صنعتی هستند در حال گسترش است که به آن ال ای دی وال (LED VIDEO WALL) می‌گویند.بنابراین، اگر قصد اضافه‌کردن مانیتورهای صنعتی در پروژه و کسب‌وکار خود را دارید، امروزه گزینه‌های بیشتری برای ایجاد یک دیوار ویدئویی بزرگ جهت انتقال تصویر برای شما فراهم شده است. یکی از این گزینه‌ها استفاده از نمایشگرهای lcd  با حاشیه کم که امروزه با تبدیل‌شدن به فنّاوری led کیفیت آنها بهبودیافته است، و دیگری فناوری ایجاد یک دیواری ویدئوی با فنّاوری LED است.

ال ای دی وال یا ویدئو وال کدام برای پروژه شما مناسب تر است؟
ال ای دی وال یا ویدئو وال کدام برای پروژه شما مناسب تر است؟

دو نوع دیوار LED وجود دارد که جدیدترین آنها از فناوری Micro LED استفاده می‌کنند.به این صورت که LEDهای در مقیاس میکرومتر را بر روی ماژول‌های LED قرار می‌دهند. و در نتیجه چیزی شبیه کاشی‌های دیواری متشکل خوشه‌های LED مانند یک بوم یکنواخت در کنار هم قرار گرفته‌اند و به برق متصل می‌شوند، تجربه‌ای بصری مانند آنچه با تلویزیون‌های QLED ممتاز به دست می‌آورید ایجاد می‌کنند. و دارای رنگ مشکی غنی‌تر، تیره‌تر و زنده‌تر از دیوارهای LED معمولی هستند.

در ادامه این مقاله به تفاوت‌ها و مزایای استفاده از هرکدام اشاره می‌شود تا بهترین انتخاب را برای اجرای بهتر پروژه ها داشته باشید.

مزایای ال ای دی وال

۱۰۰% مقیاس‌پذیر

انرژی کمتری مصرف می‌کند

صفحه‌نمایش روشن

گرمای کمتری منتشر می‌کند

بدون حاشیه

۱۰۰۰۰۰ ساعت تا نیمه‌عمر

تعویض آسان پنل از جلو

 تفاوت بین LCD و LED چیست؟

تفاوت ال ای دی وال با ویدئو وال
تفاوت ال ای دی وال با ویدئو وال

پیش تر اغلب از LED wall به دلیل نور بالای LED (دیود ساطع‌کننده نور) و تصویر باکیفیت از فاصله دور برای نمایش محتوای تبلیغاتی در فضای باز استفاده می‌شد. اما امروزه با افزایش کیفیت LED ،وضوح تصاویر led wall ها افزایش پیدا کرده است. به‌طوری‌که به‌عنوان یک دیوار ویدئویی برای نمایش تبلیغات در فضای داخلی نیز مورداستفاده قرار می‌گیرند.

بااین‌حال چنان چه از فاصله نزدیک به LED wall ها نگاه کنیم led ها به‌وضوح قابل‌مشاهده هستند. و تصویر در فاصله نزدیک به‌صورت دانه‌دانه نمایش داده می‌شود. این مشکل در نمایشگرهای ویدئو وال وجود ندارد و تصاویر باکیفیت فول‌اچ‌دی رو نمایشگرها در حال پخش می‌باشد. از طرفی دیگر زاویه دید led wall به‌مراتب از ویدئو وال‌ها بهتر است به‌طوری‌که در led wall زاویه دید گسترده هست. و فرد از هرجایی باکیفیت تقریباً یکسان می‌تواند تصاویر پخش شده را مشاهده کند. این در حالی است که در ویدئو وال‌ها زاویه بهینه دقیقاً روبه‌روی نمایشگر می‌باشد. و با تغیر زاویه دید فرد وضوح تصویر کاهش پیدا می‌کند.

یکی دیگر از مواردی که هنگام نگاه‌کردن به LED در مقابل LCD باید در نظر گرفت، روشنایی صفحه‌نمایش است. به دلیل نور پس‌زمینه صفحه‌نمایش، ال‌ای‌دی‌ها از اکثر صفحه‌های LCD روشن‌تر هستند. بسته به شرایط، LED یا LCD باید دید کدام برای پروژه شما مناسب است.

یکی از مزایای دیوارهای پنل ال‌ای‌دی این است که می‌توان آنها را در فضای باز بدون هیچ‌گونه محافظی نصب کرد. هنگام تصمیم‌گیری بین دو صفحه‌نمایش، ضروری است که بدانید در کجا قصد نصب صفحه‌نمایش را دارید.

همچنین مهم است تا پیام‌ها و رنگ‌هایی را که می‌خواهید نمایش دهید را در نظر بگیرید.  ال‌ای‌دی وال‌ها کنتراست بالاتری دارند، به این معنی که تمایل دارند رنگ‌ها را بادقت بیشتری نشان دهند. این امر به‌ویژه در مورد سیاه‌وسفید صادق است.

 

 

تعمیر و نگهداری ال ای دی وال

همچنین باید شرایط تعمیر و نگهداری در پروژه کاری نظر بگیریم، به‌عنوان مثل  LED WALL ها به‌راحتی از جلو قابل تعمیر و تعویض هستند و در مدت‌زمان بسیار کمی بدون اتلاف وقت به‌سادگی می‌توان کاشی‌های سالم را جایگزین کاشی‌های معیوب کرد و بنابراین نصب led wall ها در محل‌های صعب‌العبور به دلیل تعمیر از جلو، سبک و نازک بودن کاشی‌ها بهتر است.

از دیگر موارد قابل اهمیت هنگام انتخاب این دو مورد عمر و مصرف انرژِی آن‌ها هستند. ویدئو وال‌ها معمولاً دارای عمر ۵۰ هزار ساعت می‌باشند. این در حالی است که LED walls ها علاوه بر مصرف کمتر انرژی عمری برابر با ۱۰۰هزار ساعت دارند.

تعمیر و نگهداری ال ای دی وال
تعمیر و نگهداری ال ای دی وال

چگونه بدانم چه چیزی برای پروژه من مناسب است؟

اکنون که با تفاوت‌های هر دو محصول آشنا شده‌ایم، وقت آن رسیده تا شرایط پروژه خود را بررسی کنیم. و تصمیم بگیریم که کدام دیوار ویدئویی برای پروژه ما مناسب‌تر است.

ابتدا فضای نصب را بررسی می‌کنیم

اگر فضا کوچک است ویدئو وال گزینه مناسب‌تری است

اگر فضا بزرگ و دیوار ویدئو بالا و فاصله دور است، led wall گزینه مناسب‌تری است.

همچنین اگر زاویه دید افراد گسترده است بهتر است برای حفظ وضوح تصویر از led wall استفاده کنیم.

LED برای غذاخوری‌هایی که صفحه نمایشگرها در بالا و دورتر قرار می‌گیرند عالی است. تابلو تبلیغاتی از نوع صفحه نمایش روشن حتی در یک اتاق کم‌نور به‌راحتی دیده شود. بسیاری از مراکز خرید، باشگاه‌های تناسب‌اندام و کسب‌وکارهای خرده‌فروشی نیز می‌توانند از گزینه‌های همه‌کاره‌ای که فقط LED در حال حاضر ارائه می‌دهد بهره‌مند شوند.

Led WALL ها هزینه کمتری نسبت به ویدئو وال‌ها دارند و نصب و تعمیر آن‌ها در ابعاد بزرگ به‌ویژه محل‌های صعب‌العبور راحت‌تر و سریع‌تر است.

و در پایان اگر هنوز در انتخاب VIDEO WALL و LED WALL مردد هستید همین‌الان با شماره‌های موجود در سایت تماس بگیرید تا همکاران بهترین گزینه را به شما معرفی کنند.

۱- ال ای دی وال زاویه دید بهتر و گسترده‌تری نسبت به ویدئو وال دارد. بنابراین افراد بیشتری می‌توانند آن را از زوایای مختلف ببینند.

۲- ال ای دی وال‌ها نور بیشتر و کنتراست بهتری دارند که برای فضاهای باز و روشن مناسب است.

۳- ال ای دی وال می‌تواند بدون محافظ در فضای باز نصب شود در حالی که ویدئو وال به محافظت بیشتری نیاز دارد.

۴- ال ای دی وال از فواصل دورتر هم قابل رویت است.

بنابراین به طور کلی ال ای دی وال گزینه بهتری برای نمایش در فضاهای باز است.

۱- مصرف انرژی کمتر
۲- عمر بالاتر (۱۰۰ هزار ساعت در برابر ۵۰ هزار ساعت)
۳- نور بیشتر و کنتراست بهتر
۴- زاویه دید وسیع‌تر
۵- قابلیت نمایش در فضای باز و از فواصل دورتر
۶- قیمت پایین‌تر
۷- سبک‌تر و آسان‌تر برای نصب و جابجایی
۸- تعمیر و تعویض آسان‌تر پنل‌ها

بنابراین ال ای دی وال در مجموع انتخاب بهتر و اقتصادی‌تری نسبت به ویدئو وال به شمار می‌رود.

بله، ال ای دی وال علاوه بر کاربرد در فضاهای باز، برای نصب در فضاهای داخلی مثل سالن‌های نمایش، مراکز خرید، رستوران‌ها و ... نیز مناسب است. البته در فضاهای داخلی ویدئو وال هم می‌تواند کیفیت بالایی داشته باشد.

ال ای دی وال نسبت به ویدئو وال، هزینه نگهداری و تعمیرات کمتری دارد. دلیل اصلی آن طول عمر بیشتر ال ای دی، ساختار ساده‌تر و قابلیت تعویض آسان‌تر پنل‌هاست.

بله، هر دوی ال ای دی وال و ویدئو وال امکان اتصال به شبکه و کنترل از راه دور از طریق نرم‌افزارهای تخصصی را دارند.

برچسب های مرتبط با محصول

  • قیمت ال ای دی وال
  • خرید ال ای دی وال
  • ابعاد ویدئو وال
  • اجاره ویدئو وال در تهران
  • نرم افزار ویدئو وال
  • خرید ویدئو وال
  • کنترلر ویدئو وال
  • قیمت ویدئو وال
  • ویدئو وال دات پیچ

احتمالا مایل به بررسی این موارد نیز هستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *