تلویزیون لمسی چیست؟ تبدیل تلویزیون معمولی به لمسی!!!!

چگونه می‌توان هر تلویزیونی را به تلویزیون لمسی تبدیل کرد؟

امروزه فناوری صفحه‌های لمسی بسیار متداول شده است. کاربران انتظار اینکه تلویزیون‌های لمسی به بازار بیاید دارند. اما سؤال اینجاست که باتوجه‌به رقابت و تنوع و سرعت رشد تکنولوژی آیا نیاز به سرمایه‌گذاری مجدد برای تولید تلویزیون لمسی هست. یا راهی آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر وجود؟

بی شک ایده اینکه هر تلویزیونی لمسی شود افراد زیادی را خوشحال و تا حدی شگفت‌زده می‌کند.

سؤال دومی که پیش می‌آید این است که آیا ما می‌توانیم با استفاده از صفحات لمسی موجود در بازار هر تلویزیونی را لمسی کنیم؟

پاسخ خوشبختانه بله است. اما این کار آن‌قدر آسان نیست که هر کس بتواند با تغییر روی تلویزیون خود آن را به تلویزیون لمسی تبدیل کند. فرایند تغییر تلویزیون معمولی به لمسی نیازمند ابزار و امکانات مهارت و تجربه است که ما در فروشگاه سولاریسم این کار را برای مشتریان خودمان انجام دهیم.

تلویزیون لمسی

انواع پنل های لمسی ساز تلویزیون:

معرفی فریم‌های لمسی

در فروشگاه سولاریسم، ما طیف وسیعی از فریم‌های لمسی گسترش دادیم که با نمایشگرهای LCD و LED کار می‌کنند. و همچنین انواع دیگر نمایشگرها که امروزه در بخش‌های مختلفی از جمله فروشگاه‌ها بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خدماتی و… مشغول به کار هستند

فریم‌های لمسی وسیله‌ای است که روی تلویزیون یا نمایشگر شما چسبیده می‌شود و به‌سادگی هرچه‌تمام‌تر آن را به تلویزیون یا نمایشگر لمسی تبدیل کرد.

فریم لمسی
فریم لمسی

شیشه‌های لمسی خازنی

شیشه‌های لمسی با صفحه‌های سختی که دارند، نقاط لمسی ۶ ، ۱۲ یا ۳۲  و حداکثر ۴۰ نقطه‌ای را ارائه می‌دهند. این فناوری بسیار ساده است بدون نیاز به نصب درایور و یا برنامه خاصی از طریق تنها اتصال کابل usb شناخته می‌شود و شروع به کارکردن می‌کند. شیشه‌های لمسی خازنی یک شیشه سخت است که روی هر نمایشگر LCD و LED از جمله انواع تلویزیون چسبیده می‌شود و آن را به صفحه لمسی تبدیل می‌کند

شیشه‌های لمسی خازنی حتی می‌تواند یک آینه را هم لمسی تعاملی کند. درحالی‌که فویل‌های لمسی ما با چسبیدن به پشت یک شیشه معمولی یک فضای آینه‌ای لمسی را ایجاد می‌کند. پس با کمک یک شیشه معمولی فویل‌های لمسی می‌تواند هر صفحه LCD و LED را به صفحه لمسی تبدیل کنند.

موارد بالا توضیح مختصری از فناوری‌های لازم برای ایجاد تلویزیون لمسی بود اما انتخاب روشی مناسب باتوجه‌به نیاز و کارایی و هزینه آن لازم به معرفی دقیق‌تری در باره محصولات موجود در فروشگاه سولاریسم هست

همچنین که محصولات دارای فناوری چند لمسی باشند خود نیز حائز اهمیت است.

صفحه لمسی خازنی
صفحه لمسی خازنی

معرفی محصولات:

فریم‌های لمسی مادون‌قرمز (IR):

فریم‌های لمسی مادون‌قرمز ما می‌توانند هر تلویزیون را به تلویزیون تاچ تبدیل کنند. این فناوری با هر نمایشگر تلویزیونی LCD ، LED یا Projection سازگار است. این فریم یک قاب بدون شیشه است. به‌راحتی در کمترین زمان روی قاب دور تلویزیون شما چسبیده می‌شود. یک کابل usb دارد که با اتصال این کابل سنسورهای ساطع کنند و دریافت‌کننده فروسرخ مشابه به صفحه لمسی مادون‌قرمز فعال شده و تلویزیون لمسی می‌شود.

پس با استفاده از همین فریم‌های لمسی مادون‌قرمز که به فریم‌های IR معروف هستند. بدون صرف هزینه و سرمایه؛ در سولاریسم می‌توانیم به تکنولوژی صفحات لمسی تعاملی در تلویزیونی دست پیدا کنیم.

این فناوری کاربرد فراوانی می‌تواند در محیط‌های فروشگاهی نمایشگاهی اداری و کلاس و مؤسسات آموزشی داشته باشد.

فریم لمسی
فریم لمسی
  • پیشنهاد ما برای ایجاد تلویزیون لمسی با فریم‌های مادون‌قرمز

پس شیوع ویروس کرونا ازآنجایی‌که تلویزیون‌های لمسی بیشتر در مراکز عمومی کاربرد دارند، دنبال راهی بودیم که بدون نیاز به لمس بتوانیم با تلویزیون‌های لمسی کار کنیم و فروشگاه سولاریسم با ارائه فریم‌های لمسی IR  و ارائه راهکارهایی سهمی بزرگ در پیشگیری انتقال ویروس کرونا در زمینه کاری هوشمندسازی ادارات و مراکز آموزشی فروشگاهی داشته باشد.

راهکار اول: در فروشگاه سولاریسم به همراه هر فریم یا تلویزیون‌های لمسی چند قلم مخصوص داده می‌شود. تا از لمس دستان آلوده بر روی صفحه لمسی و انتقال ویروس جلوگیری شود.

راهکار دوم: فریم‌های مادون‌قرمز موجود در فروشگاه سولاریسم به گونه ای طراحی شده اند. که با هر شیءی از جمله قلم کارت اعتباری و… قابل‌لمس باشند.

راهکار سوم (لمس از فاصله!!!!!) ; فریم‌های لمسی مادون‌قرمز یا همان فریم‌های لمسی IR، در فروشگاه سولاریسم به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که با نزدیک کردن شیء یا دست به صفحه؛ دستورات لمس را بدون برخورد به دست به صفحه ایجاد می‌کند.

کاربردهای فریم لمسی در ایجاد تلویزیون لمسی

  • فروشگاه‌ها و مغازه‌ها
  • نمایشگاه اتومبیل
  • رستوران‌ها، کافی‌شاپ

صفحات لمسی خازنی:

یکی دیگر از گزینه‌های تبدیل صفحه‌های تلویزیون LED یا LCD به صفحه لمسی، استفاده از صفحه لمسی خازنی است. این شیشه‌های مقاوم می‌تواند به‌صورت دائمی یا نیمه دائمی روی صفحه تلویزیون نصب شود. تا یک صفحه‌نمایش تعاملی چند لمسی ایجاد کند و برای مانیتورهای سطحی نرم که نیاز به یک‌لایه محافظ اضافی دارند بسیار مناسب است.

تاچ خازنی
صفحه لمسی خازنی ۱۸.۵ اینچ

کاربرد:

  • در استودیوهای تلویزیونی
  • در فروشگاه‌ها
  • موزه‌ها و گالری‌ها
  • فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و پایانه‌های اتوبوس‌رانی

مزایا

  • کیفیت بالا در وضوح تصویر
  • انتقال نور عالی
  • بالاترین دقت در لمس
  • امکان لمس با هر وسیله‌ای
  • تشخیص مکان لمس بدون نیاز به فشار
  • مقاومت بالا در برابر گردوغبار و آلودگی
  • بالاترین میزان دوام و ماندگاری

فویل‌های لمسی چگونه  با عث ایجاد تلویزیون لمسی می‌شوند؟

فویل‌های لمسی تعاملی که از فناوری PCAP استفاده می‌کنند. با نمایشگرهای LCD / LED استاندارد کار می‌کنند و هر سطح شیشه‌ای یا اکریلیک را به صفحه لمسی تبدیل می‌کنند. این به این معنی است که کاربرانی که در یک طرف پنجره ایستاده‌اند. می‌توانند همانند صفحه‌نمایش لمسی با صفحه پشت شیشه تعامل داشته باشند. فویل لمسی از نظر نوری شفاف است. و با یک‌لایه چسب الکترواستاتیک ساخته شده است که به سطح لمینت شده و برای نصب دائمی یا موقت مناسب است.

تاچ فویل
فویل لمسی

سخن آخر:

فناوری صفحات لمسی روزبه‌روز در حال پیشرفته شدن است. در ۲۰ سال پیش تلفن‌های همراه مجهز به صفحه لمسی رؤیایی دور از دسترس و تعریف این موضوع برای خیلی‌ها غیرقابل‌باور بود. اما امروزه، آن ها در سراسر جهان متداول هستند. با وجود این امکانات، تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون لمسی می‌تواند فراوانی فراغت، خرده‌فروشی، آموزش و محیط کار، کارایی بسیار مهم و ضروری داشته باشد

با ورود فناوری بیشتر به بازار، آینده‌ای روشن برای فناوری صفحات لمسی و تلویزیون لمسی دیده می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فناوری صفحات لمسی موجود به بخش نمایشگرهای لمسی در سایت سولاریسم مراجعه کنید.

(همچنین حتماً پیش از سفارش تلویزیون لمسی، نمایشگر لمسی یا فریم و صفحات لمسی برای ایجاد تلویزیون لمسی حتماً با بخش پشتیبانی فروشگاه سولاریسم جهت مشاوره تماس بگیرید)

برچسب های مرتبط با این مقاله:

 

  •  تبدیل تلوزیون معمولی به لمسی
  • سولاریسم
  •  تلویزیون تاچ چیست
  •  تلویزیون لمسی هوشمند
  •  چگونه تلوزیونمان را لمسی کنیم
  •  فروشگاه سولاریسم
  •  فریم لمسی مادون قرمز
  •  فریم های لمسی
  •  قاب های لمسی
  •  تاچ کردن تلویزیون
  •  نمایشگر لمسی

 

احتمالا مایل به بررسی این موارد نیز هستید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *