انواع نمایشگر لمسی

نمایش 1–16 از 38 نتیجه

نمایشگر لمسی:با روی کار آمدن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها دیگر کمتر کسی هست که از تکنولوژی انواع نمایشگر لمسی شناختی نداشته باشد. امروزه تمامی افراد با شغلی یک گوشی هوشمند در دست دارند. این یعنی یک نمایشگر لمسی در ابعاد کوچک: و در ابعاد بزرگ نمایشگرهای اطلاعات عمومی کیوسک‌های اطلاعاتی میزهای هوشمند و….. می‌توان مثال زد.

ساموئل هو رست مخترع و پدر تکنولوژی نمایشگرهای لمسی اولین سنسور لمسی را هنگامی که به‌عنوان استاد در مؤسسه تحقیقاتی کنتاکی مشغول تدریس بود. برای امتحانات پایانی مجبور شد تا حجم زیادی از مطالب را مطالعه کند. حدود ۲ این کار به طول انجامید او برای صرفه‌جویی در وقت سنسوری لمسی با نام الو گراف انتخاب کرد. این سنسور به اجازه می‌داد تا مطالب را سریع‌تر در بیاورد اگرچه این سنسور لمسی هیچ‌گونه شباهتی به سنسورهای لمسی امروزه نداشت اما دست آورد. بزرگی در زمینه سنسورهای لمسی بود سه سال بعد در سال ۱۹۷۷ الو گرافیک را اختراع و روش فنی wire-5 را که در حال حاضر یکی از پرکاربردترین روش‌های ابداعی است را اختراع کرد.

به‌طورکلی نمایشگر لمسی حاصل ادغام یک نمایشگر معمولی با صفحه لمسی که می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد دانست. با یک صفحه لمسی که آن هم دارا تکنولوژی‌های مختلفی در ساخت است دانست. به‌طوری‌که شرکت سولاریسم امروزه با وسیله فریم‌ها و شیشه‌ها، صفحات لمسی امکان لمسی کردن نمایشگرها و تلویزیون‌های معمولی را برای مشتریان خود ایجاد کرده است.

مهم‌ترین علت استفاده از نمایشگرهای هوشمند سهولت کارکردن با آن است که محبوبیت آن را روزبه‌روز بیشتر کرده تا جایی که در زمینه‌های مختلف در ابعاد کوچک بزرگ کاربرد فراوان دارد.